admin

Wraz z nadejściem wiosny i zbliżającymi się wakacjami coraz więcej ludzi zaczyna dbać o swoją kondycje fizyczną. Stara się zrzucić nadprogramowe kilogramy, w szczególności, gdy zbliża się upragniony wyjazd wakacyjny. Jednym z najpopularniejszych sposobów na poprawę kondycji i utratę wagi jest bieganie. Większość z nas postanawia zacząć ten sport bez żadnego wcześniejszego przygotowania. Jest to duży błąd, który może doprowadzić do kontuzji, rezygnacji uprawiania sportu, czy po prostu braku efektów. Poniżej przedstawiam kilka sposobów na prawidłowe przygotowanie się do zaczęcia uprawniania biegów. Przede wszystkim o formę należy dbać przez cały rok. Jeśli mrozy uniemożliwiają nam bieganie w zimie, można zamienić to na dłuższe bądź krótsze spacery, bądź też przerzucić się na jakiś czas na uprawianie joggingu na bieżni na siłowni. Jeśli sport nie był naszą pasją nigdy wcześniej i właśnie teraz chcielibyśmy wprowadzić go w swoje życie należy pamiętać o technice małych kroków. Polega ona na stopniowym zwiększaniu wysiłku fizycznego. Dla osoby, która nigdy wcześniej nie biegała najlepiej będzie jeśli zacznie od spaceru, nordic walking bądź powolnego marszu. Intensywność treningu należy zwiększać stopniowo. Przed początkiem biegania warto także przejść do szybszego marszu, potem powolnego i spokojnego biegu. Planując bieganie warto także skonsultować się ze specjalistą, który pomoże nam stwierdzić czy bieganie jest na pewno najbardziej odpowiednim dla nas sportem.  Kluczowe znaczeniu ma tu stan zdrowia naszego organizmu i predyspozycje do uprawiania tego typu sportu. W planowaniu treningu warto także wziąć pod uwagę samą wytrzymałość naszego organizmu. Na początek powinnyśmy wybierać krótsze i mniej wymagające dystanse. Szybkość biegu jak i długość trasy powinnyśmy zwiększać wraz z naszym zaawansowaniem.  To pomoże nam stopniowo zwiększać przyzwyczajenie naszego organizmu do wysiłku. Jednym z kluczowych elementów badania wpływu intensywności biegania na nasz organizm jest badanie tętna.  Podczas biegu powinno ono utrzymywać się na poziomie 60-80 % maksymalnej wartości tętna. Teoretycznie tętno maksymalne oblicza się odejmując od wartości 220 swój obecny wiek, ale w takich kwestiach, ze względu na to, iż każdy organizm reaguje inaczej na wysiłek fizyczny warto konsultować się z lekarzem specjalistą. [patrz też: bezdechy nocne leczenie, usg piersi warszawa, oliwka johnson ]

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.(Mozliwe jest rowniez przeslanie propozycji tematow ktore mozemy uwzglednic w nastepnych naszych artykulach, bedziemy wdzieczni za wasze cenne sugestie i postaramy sie je wykorzystac przy kolejnych wpisach.)