admin

Skandynawia uchodzi za królestwo śniegu, a co za tym idzie narciarstwa. Z biegów narciarskich wywodzi się nordic walking. Zdaniem pasjonatów tej dyscypliny to sposób na zdrowie, dobrą kondycję i świetny nastrój w każdym wieku. To sport dla każdego, a jego największą zaletą jest to, że. nie wymaga ani grubego portfela, ani żelaznej kondycji. Wystarczy tylko, że lubimy spacerować i na przechadzkę zabierzemy ze sobą dwa specjalne kijki. Nordic walking od kilku lat przebojem zdobywa serca Polaków. Warto wiedzieć, że nordic walking to rodzaj aktywności fizycznej, którą można polecić nawet babci – kijki zapewniają podparcie i poczucie bezpieczeństwa osobom starszym. Kijki pozwalają na dodatkową pracę rąk i odciążają kręgosłup w czasie marszu, co oznacza pożegnanie się z bolącym kręgosłupem. Nordic walking odciąża stawy kolanowe, aktywizuje wszystkie mięśnie. Jest to sport, który bez cienia obawy można polecić. Uprawiający go ludzie twierdzą, że nordic walking sprawia, że bardzo dobrze czują się. Mniej zaawansowani powinni wybrać równy teren. Zaawansowani chodzą z kijkami nawet w wysokie góry, uważają, że kijki pomagają im w górskich spacerach. Tempo spaceru zależy od spacerowicza, nie chodzi o ściganie się, ale o wypoczynek i tryskanie dobrym humorem. Osoby uprawiające nordic walking radzą początkującym, aby pamiętali o rozgrzewce i o tym, że nie wolno ciągnąć kija – musi być niejako wbity w ziemię i podciągnięty ręką. Jest to doskonała forma wypoczynku na świeżym powietrzu, pozwala odprężyć się i pozbyć się stresu. Spacer z kijkami można uprawiać w gronie rodziny lub przyjaciół – wtedy jest to świetna forma wspólnego spędzania czasu. Fani tej aktywności mówią, że to coś więcej niż zwykły spacer, bo angażuje większą partię mięśni. Sport ten szybko zdobył zaufanie Polaków, głównie przez swoją prostotę i ekonomiczność. Wiele sportów wymaga sporych nakładów finansowych, profesjonalnych treningów – tutaj wystarczy nauczyć się, jak prawidłowo trzymać kije i już można ruszać do parku lub nad jezioro. [patrz też: ortopeda warszawa, medycyna estetyczna, Ortodoncja Gdańsk ]

  • Comments Off on Skandynawska moda
admin

Lekarze od lat powtarzają, że aktywność fizyczna zapobiega chorobom, może być metodą wspomagającą leczenie. Ważne jest to żeby dobrać odpowiedni rodzaj wysiłku fizycznego. Źle dobrany sport może zaszkodzić. Obowiązuje jedna zasada – zaczynamy powoli, stopniowo wydłużając czas ćwiczeń. Nie tempo, ale właśnie czas ma największe znaczenie zdrowotne. I Zawsze należy pamiętać, aby nie przekraczać granicy bólu, nie można nic robić na siłę, np: po to, aby udowodnić sobie, ile mogę wytrzymać. Osoby leczące się na nadciśnienie – powinny wybrać taki rodzaj aktywności, w którym nie dochodzi do nagłych zmian w ułożeniu ciała, do silnych skłonów, inaczej mówiąc nie ma miejsca coś, co może powodować nagłą zwyżkę ciśnienia i utratę równowagi. Wskazane, więc są spacery i rower treningowy, stacjonarny i pływanie pod warunkiem regularnej kontroli lekarskiej. Chorzy cierpiący na choroby serca mogą za zgodą lekarza chodzić na długie spacery, nawet z kijkami nordic walking, ćwiczyć na rowerze stacjonarnym. Warto wiedzieć, że rowery stacjonarne wykorzystuje się w rehabilitacji osób po zawałach. Osoby z chorobami układu krążenia mogą zdecydować się na jogę, ale muszą pamiętać o jednym, że zakazane są ćwiczenia wymagające nagłych ruchów i skłonów. Idealną formą gimnastyki jest aerobik w wodzie. Chorzy na cukrzycę powinni postawić na spokojny taniec, spacery, rower stacjonarny. Przez cały czas ćwiczeń muszą utrzymywać dość wolne tempo, bowiem im intensywniejsza aktywność, tym większe ryzyko spadku poziomu cukru w organizmie. Osoby chorujące na cukrzycę wiedzą, że taki stan grozi hipoglikemią. Chorym na cukrzycę zaleca się, aby podczas spaceru nosili przy sobie coś słodkiego, np. kostkę cukru. Pacjentom z nadwagą, o ile nie mają innych schorzeń, dobrze zrobi każda forma ruchu: nordic walking, pływanie, szybki marsz. Dla nich najważniejsze jest wyjście z domu i stopniowe zrzucanie zbędnych kilogramów. Osoby cierpiące na schorzenia stanów i reumatyzm muszą zaprzyjaźnić się z kijkami do nordic walkingu, rowerem stacjonarnym i rowerem tradycyjnym. Dobrze dobrany sport, stała kontrola lekarska, powtarzanie badań w wyznaczonym terminie poprawiają, jakość życia. [patrz też: ortopeda warszawa, medycyna estetyczna, Ortodoncja Gdańsk ]

  • Comments Off on Aktywność fizyczna w służbie zdrowia